Briljant Ekonomisystem

Frågor & svar

  1. Vilka skrivare kan jag använda?
  2. Varför kan jag inte skriva ut?
  3. Hur gör jag för att spara filer på min egen hårddisk?
  4. Kan jag skapa PDF-filer i Briljant?
  5. Hur sparar jag mina inställningar för anslutningen?
  6. Hur sparar jag mitt lösenord?
  7. Hur kopplar jag upp mig från Mac och Linux?
  8. Hur kopplar jag upp mig från äldre Windows-versioner?
  9. Hur ändrar jag min kontaktinformation?
  1. Vilka skrivare kan jag använda?

    Utskrifter i ASP-tjänsten kan göras på alla typer av skrivare. Din lokala skrivare ansluts automatiskt när du loggar in. Se även Hjälp.

  2. Varför kan jag inte skriva ut?

    Oftast beror det på att ScrewDrivers Client saknas på din dator:

    1. Logga ut och installera senaste versionen av ScrewDrivers Client. Logga in och försök att skriva ut.

    Om ovanstående inte hjälper kan du göra följande:

    1. Kontrollera att du kan skriva ut lokalt på din dator, t ex i Word.

    2. Logga in och kontrollera om skrivaren är synlig under Start » Settings » Printers. Första gången du ansluter kan det dröja upp till fem minuter innan alla skrivare blir synliga. Om skrivaren fortfarande inte visas kan du ha installerat fel version av ScrewDrivers Client.

    3. Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Egenskaper" för att se om du kör 32- eller 64-bitars Windows. Äldre datorer med Windows XP är oftast 32-bitars medan nyare datorer med Windows 7 ofta är 64-bitars. Du måste installera rätt version av ScrewDrivers Client för att kunna skriva ut. Om du har installerat fel version måste du avinstallera ScrewDrivers Client, starta om datorn och sedan installera rätt version. Programmet hämtar du under Filer.

    4. Kontakta Briljant om felet kvarstår.

  3. Hur gör jag för att spara filer på min egen hårddisk?

    Se avsnittet "Överföring av filer" under Hjälp.

  4. Kan jag skapa PDF-filer i Briljant?

    Ja, välj logisk skrivare 8 (PDF) vid utskrift eller koppla valfri logisk skrivare till den fysiska skrivaren Briljant PDF.

    Om du har installerat en PDF-skrivare på din dator kan du använda den på samma sätt som en vanlig skrivare. Sätt PDF-skrivaren som standardskrivare i Windows eller koppla valfri logisk skrivare till din lokala PDF-skrivare. Det finns olika typer av PDF-skrivare, t ex CutePDF Writer.

  5. Hur sparar jag mina inställningar för anslutningen?

    Öppna programmet Anslutning till fjärrskrivbord, klicka på knappen Alternativ och fyll i adress och användarnamn enligt bilden nedan. (Observera att det ska stå "BRILASP\" framför ditt användarnamn.) Tryck på Spara som... och spara filen som "Briljant ASP.rdp" på skrivbordet. Öppna sedan denna fil varje gång du kopplar upp dig mot servern.

    Spara inställningar

  6. Hur sparar jag mitt lösenord?

    Öppna programmet Anslutning till fjärrskrivbord, klicka på knappen Alternativ och fyll i adress och användarnamn enligt bilden ovan. Markera rutan Låt mig spara autentiseringsuppgifter. Tryck Anslut och ange ditt lösenord. Nästa gång du ansluter behöver du inte ange ditt lösenord.

  7. Hur kopplar jag upp mig från Mac och Linux?

    Klientprogramvaror finns för flertalet operativsystem.

    För att ansluta från en Mac behöver du installera något av följande program:

    Om du kör Linux kan du installera rdesktop.

  8. Hur kopplar jag upp mig från äldre Windows-versioner?

    Om du kör Windows 98 eller Windows 2000 kan du koppla upp dig via Snabbinloggning. Du kan också ladda hem en äldre version av programmet Anslutning till fjärrskrivbord från Petri.co.il.

  9. Hur ändrar jag min kontaktinformation?

    När du loggar in på våra servrar första gången får du möjlighet att ange dina kontaktuppgifter, så att vi kan nå dig med viktig information. Du kan ändra dessa uppgifter genom att välja Ändra kontaktinformation i startmenyn under All Programs.